Kérdésed van? Keresd Anitát:
E-mail: anita@anyameselj.hu
Telefon: 06-30-462-82-79

 

A te gyermekednek is nehezen megy a saját érzelmeinek felismerése, kifejezése?

Ne aggódj! Ez ebben a korban természetes!
Szeretnél neki segíteni?
Szeretnéd megkönnyíteni számára, hogy felismerje, kifejezze mit érez?
miért szorong? miért dühös? miért frusztrált?

Ehhez nem kell mást tenned, mint fejlesztened az érzelmi intelligenciáját!

Hiszen a magas érzelmi intelligenciával rendelkező gyermek:
- jobban viseli a kudarcélményeket,
– higgadtabban tud viselkedni nehéz élethelyzetek során,
– könnyebben tud alkalmazkodni a változásokhoz,
– képes megérteni mások indokait, szempontjait, sőt képes alkalmazkodni is
azokhoz,
– empatikusabb, együttérzőbb embertársaival szemben.

Hogyan fejlesztheted gyermeked érzelmi intelligenciáját? 

Szakemberek szerint az elsődleges EQ fejlesztő eszköz gyermekkorban a játék mellett a mese!
Hiszen nem direkt módon, hanem észrevétlenül fejleszti gyermeked érzelmi intelligenciáját.

Kádár Annamária

A gyermek a mesehallgatás során nemcsak a mesélő szülőre hanem befelé is figyel, lelki szemei előtt megelevenedik a történet, és a saját vágyainak megfelelően fantáziaképet alkot. Ilyenkor nagyon intenzív belső munkát végez: elképzeli amit hall, és egy belső illusztrációban megrajzolja saját történetét. Ez segíti őt a nap folyamán  felgyűlt feszültségei, negatív érzései feldolgozásában, és azoknak a félelmeinek a megszelídítésében, amelyeket nem tudott, vagy még nem mert megfogalmazni. A mesélővel való személyes kapcsolata teszi lehetővé azt, hogy érzelmi biztonságban
érezze magát, ellazuljon, átadja magát annak a lebegő tudatállapotnak, amelyben a belső képvilágát megelevenítheti, és létrehozhatja a belső mozit.

Kádár Annamária

Hermann Marika és az AnyaMesélj.hu csapata fő feladatának tartja, hogy SEGÍTSEN a szülőknek és gyermekeiknek, hogy minden egyes napjuk varázslatosan mesés és vidám legyen.

Hisszük, hogy a közös mesélés, a közös mondókázás, éneklés, a közös játék összeköt felnőttet és gyermeket.
Olyan maradandó élményt nyújtva, melyre 5-10-20 év múlva is vidáman, szeretettel emlegetnek fel a családi asztal mellett. Hisszük, hogy a közös mesélés, a közösen eltöltött idő beivódik gyermekünk lelkébe.
Egyensúlyt, biztonságot, önbizalmat adva neki, mely elkíséri a felnőtt éveiben is.

Azért, hogy hatékonyabban tudjunk segíteni nektek, Hermann Marika elvégezte a Ligetszépe meseterapeuta első modulját! Ennek hatására írta meg azokat a meséket, melyeket egy csokorba fogtunk,és beletettünk egy mesekönyvbe!

De ez még nem minden! A mesekönyvet beletettük egy MESEDOBOZBA, amit megtöltöttük sok-sok EQ fejlesztő játékkal.

Mit tartalmaz az EQ fejlesztő MeseDoboz?

  • 1

    Hermann Marika: Tarisznyamesék című EQ fejlesztő mesekönyve

    5 db EQ fejlesztő mesét tartalmaz,
    54. oldalas,
    méretét úgy választottuk meg, hogy beleférjen egy kézitáskába,
    találsz benne játékos feladatokat is,
    Gyólai Gabriella illusztrátor rajzai fejlesztik a gyermek képzelőerejét, problémamegoldási- és kifejezőkészségét.

  • 2

    Érzelmek - gyurmatábla

    Az egyik legsokoldalúbb játék, ami észrevétlenül fejleszti bölcsődés, óvodás gyermekedet nem más, mint a gyurma.
    A gyermekeknek már akár 2 éves korban adhatunk egy adag gyurmát, amit ő szívesen gyúr, dagaszt, lapít, sodor.
    De a gyurmaimádat a későbbi életkorban sem csökken.
    Fejleszti a
    - megfigyelőképességet,
    - memóriát,
    - arányérzéket,
    - szem-kéz koordinációt,
    - szépérzéket,
    - színek, formák megismerését,
    - kreativitást,
    -finommotorikát, a kéz izomzatát
    OLDJA a feszültséget!

  • 3

    EQ fejlesztő játékok gyűjteménye

    Gyermeked nehezen tudja kifejezni, kezelni érzéseit legyen az öröm, vidámság, harag, szorongás, szomorúság, csalódottság, bűntudat, rémület...?
    A munkafüzetben található óriási játéktár segít nektek abban, hogy felismerje, és kezelje érzelmeit.
    Nélkülözhetetlen ez a munkafüzet az óvodás gyerekek számára,
    hiszen azok a gyerekek akiknek alacsony az EQ szintje:   🔹Könnyen stresszessé válnak,
    🔸Nehezen érvényesítik magukat,
    🔹Nem tudják beazonosítani érzelmeiket,
    ez által nem is tudják azokat kezelni,
    🔸Nem tudják elengedni a negatív érzelmeket,
    🔹Nem tudnak megbocsátani,
    🔸Úgy érzik, nem értik meg őket,
    🔹Nem ismerik a gyenge pontjaikat, és nem ismerik erősségüket sem,
    🔸Másokat hibáztatnak érzéseik miatt.

  • 4

    Érzelmi kártyák

    A kártyákkal azonosíthatjátok az alapérzelmeket. Játszhattok vele memória játékot, "Fekete Péter" kártyajátékot, Mi változott játékot, Activity játékot.

  • 5

    Az én érzelmem! - jelölő tábla óvodásoknak

    Milyen ma gyermeked hangulata?
    Kérd meg, hogy jelölje be "Az én érzelmem!" - jelölő táblán.
    Ha nem akar együttműködni, akkor jelölje be a kedvenc játékának a hangulatát.
    Beszéljétek át vele miért ilyen a hangulata ma a játéknak?
    Így sok mindenre fényderül! 🙂

  • 6

    Stressz labda

    Készítsd el saját stressz labdádat, ami lehet vidám, mérges, unott...
    A gyermekünk ha feszült gyúrhatja, markolászhatja, hogy oldja a feszültségét.

  • 7

    Düh-párna

    Készítsd el a saját dühpárnádat. Adj neki nevet, majd suttogd el neki a bánt valami, ha mérges vagy, ha dühös vagy. Ő elzárja a bánatodat, a dühödet, így nem neked kell őrizni azokat.

  • 8

    Érzelmi kirakó óvodásoknak

    Nincs olyan gyermek, amelyik ne szeretne kirakózni.
    Ezzel a játékkal az érzelmeket tudjátok kirakni. Ha nem megy van hozzá segítség is. 🙂
    Így minden korosztály élvezni fogja a játékot!

  • 9

    Családi érzelmek - Társasjáték

    Ha egy szuper családi programra vágytok, csak vegyétek elő a Családi érzelmek társasjátékot. A nevetés, a móka, az izgalmas játék garantált!

Milyen meséket tartalmaz a mesekönyv?

#1. Kótafi

Ős meseelemek: király, királyfi, boszorkány, szegénylány, varázssál, galamb.
A mese nyelvezete egyszerű, érthető, szórakoztató. A meseképek letisztultak, lelket építők.
A mese utat mutat a mindennapi élet nehézségeinek megoldásában. Megmutatja, hogy a rossz győzelme csak időszakos. Az igazságra mindig fény derül.
A mesében megjelenik a segítő, aki segít leleplezni a gonoszságot.
A mese ezáltal növeli a gyermek önbizalmát, csökkenti a félelemérzetét, biztonságot ad.
Megtanítja a gyermeket arra, hogy eligazodjon a jó és a rossz között. Segíti a gyermeket  a közösségben való eligazodásban, döntések meghozatalában.

#2. Rongyócska

A mese: generációk kapcsolatain keresztül vázol fel egy történetet, mely rámutat, a gyengébbek védelmének, másokkal való törődésnek, gondoskodásnak a fontosságára, a szeretet erejére. A mesén végigvonul egyfajta pajkos humor, mely fejleszti, finomítja a gyermek értékrendjét. A mese kapcsán fejlődik a gyermek egészséges veszélyérzete, mely segít megvédenie önmagát. Érzékeli, hogy tetteinek következményei lehetnek. Megtanulja, hogy a félelem legyőzhető, s ez jelentősen növeli az önbizalmat.

 

#3. Fütyöri apó és az ő Aranyhala

Régi legendát mesél el unokájának egy nagymama. Ez, mint egy biztonságos keret úgy öleli körül a mesét, mely kapcsán megtanulhat a gyermek párhuzamot vonni a múlt és a jelen között, miközben érzi a generációk összekapcsolódásának fontosságát.
Megérti, nem a megtorlás a járható út a veszteségek, nehézségek megoldásában.
A mese önmérsékletre nevel, miközben játékosan szórakoztat.
Sziporkázó humora végigvonul a történeten. A gyermek megérzi, hogy a humor segít feldolgozni a feszültséget. Ebben a mesében az aranyhal nem ősmese elemként jelenik meg, hiszen nem vált valóra három kívánságot, de megtanít arra: ha figyelünk másokra, meghallgatjuk a kérésüket, segítséget nyújtunk, az hasznunkra válhat. Ez a mese játékosan ülteti el a gyermek lelkében a pozitív erkölcsi normákat, melyek a közösségi beilleszkedés alapjai, mint például: szeretet, figyelem, elfogadás, gondoskodás, törődés, empátia, alkalmazkodás....
Ebben a mesében is összeméri erejét a jó és a rossz, és megjelenik a segítő. Ez segít eligazodni a mindennapok útvesztőiben, biztonságot ad, önbizalmat növel, félelmet győz le.

#4. A hagymácska


Fő meseelemek:
Özvegyasszony, és leánya, templom egere,
Manók: földelem
Sellő: vízelem
Tündér: levegőelem
Szalamander: tűzelem
Kígyó: hamisság megtestesítője

A mese a gyermek által érthetően, játékosan szemlélteti a négy elemet, mint: föld, víz, levegő, tűz. A hagymácska fejlődésén keresztül a gyermek megérti az élettani folyamatokat, az élet körforgását. Szembesül az anyagi különbségekkel, ám azt is megtanulja, hogy szorgos munkával, empátiával jelentős eredményeket lehet elérni. Segít eligazodni a jó és a rossz között.
A segítők megjelenése önbizalmat növel, félelmet csökkent, biztonságérzetet ad.
A manók különbözősége segít elfogadni a másságot, megérteni azt, hogy nem a külső alapján ítéljük meg egymást.
A mese gondoskodásra, figyelmességre, szorgalomra nevel. Teszi mindezt játékosan, szórakoztatóan, kedvesen.

#5. A vén tölgy

A gyermek lelkének ismerős meseelemek újszerű formában jelennek meg a mesében, mint az öreg Lencsekirály, Lencsi a vöröslencse-királykisasszony, Lencsa a barnalencse-királyfi.
A lencsék színbéli különbözősége a másságot jelképezi, így ennek a társadalmi problémának a megértését is elősegíti a mese.
A történet rámutat arra, hogy nem a külsőségek, hanem az emberi értékek számítanak.
A mese főhősei döntéseket hoznak, melyek következményei befolyásolják sorsuk alakulását. A gyermek érzelmi síkon érzékeli ezt, így ösztönösen kialakul benne a döntéskészség.
A vén tölgy az életet, a jó és a rossz létezését szimbolizálja a mesében. A gyermek érzelmi, és értelmi síkon is érzékeli a jó és a rossz közötti eligazodás lehetőségét, sőt fejlődik ezen képessége.
Varázselemeket is tartalmaz a mese, melyek segítenek a cél elérésében, a gonosz legyőzésében. Ebből is érzékeli a gyermek a döntések fontosságát, és azt, hogy bármilyen nehézségből lehet kiutat találni. Ez az érzés erősíti őt testben, lélekben. Növeli a gyermek lelki stabilitását, fejleszti az érzelmi intelligenciáját, a józan gondolkodás képességét. Belzebub, a gonoszság megtestesítője jelentős erővel bír, ám a segítőkészség, a jóság, a szeretet, a tenni akarás képes arra, hogy megsemmisítse, így a mese végén feloldódnak az ellentétek. Ez a feloldás biztonságérzetet, nyugalmat sugároz a gyermeki lélek fele. A végkifejlet rámutat a közösség építő erejére. Érzékelteti az összefogás pozitív hatását, segítve ezzel a gyermek közösségi beilleszkedését.

Mit mondtak, akik már olvasták a mesekönyvet?

Geráné Onódy Tünde tanító, meseterapeuta

Hermann Marika legújabb kötete öt, izgalmakkal és csodákkal teli mesét tartalmaz. Meseszereplőinek tulajdonságaiban, viselkedésében, mindennapi életében – akár rongybaba, akár lencsekirályfi, akár aranyhal – magunkat is megláthatjuk.

A kötet meséinek jósággal átitatott hangvétele lélektől lélekig ér, s aki kristálytiszta tavaiban megfürdik, megtisztul az út porától. Nagyóka, Dédmama és Nagyapó történetei pedig nemzedékeket kötnek össze, mert mesélni és mesét hallgatni mindenki tud.

Geráné Onódy Tünde tanító, meseterapeuta
Barátsággal: Szurasenkó Dániel blockflöteművész, békenagykövet

Kedves Szülők, Kedves Olvasó!

Hiszem és vallom, hogy fontos az, hogy mesét olvassunk gyermekeinknek, hisz elengedhetetlen ahhoz, hogy megnyugodjanak és emocionális képességük fejlődjön.

Hogy miért ajánlom Hermann Marika köteteit és különösen a ’Tarisznya mesék’ mesekönyvet?
Mert ezekkel a mesékkel a gyermekek egy valódi utazás részesei lehetnek! A kis lelkük békés lesz, a mívesen megalkotott sorok boldogságot hoznak mindennapjaikba. A csodálatos illusztrációk pedig a mesékből valósággá varázsolják az olvasás pillanatait.

Gyakorló apaként biztos vagyok abban, hogy gyönyörű kislányom – Médi is érdeklődéssel, csodálattal fogja hallgatni a ’Tarisznya Mesék’ kötet minden izgalmas történetét!

Kellemes ’utazást’ kívánok gyermeknek és szülőnek egyaránt!

Barátsággal: Szurasenkó Dániel blockflöteművész, békenagykövet

A MeseDoboz előrendelése indul: 2024. január 17-én szerdán!